Zum Inhalt springen

Empfohlene Beiträge

We ran out shrieking, kicking off neon orange flip flops, as we raced to leave our trail as footprints in the wet sand.

Tiny waves lapping at our cold-shocked toes.

 

Popping bubble gum, then briefly turning to one another, laughing in mutual understanding.

Remembering our lanyards looped around our necks, keys jingling while we hurried to plant them on the wooden fence.

Marking our Summer territory.

 

Emily, her bold pixie haircut, red- faced, said we owned the beach!  

But the black backed gulls, who mimicked our screeches, thieved our moment.

This was our country!

The white boned seashells, beige colored dunes, a wide sun bleached sky, the waves, our closest friends.

 

Boy, how the sun burnt us in continents, drawing maps on our backs and painting our hair with streaks of light, of happy days and promises.

Stay forever we pinky swore, giggling, huddled beneath the same frayed terry cloth beach towel, lips bluish from swimming hours on end and belly's full of accidentally swallowed salt water, draped in good memories.

© Donna H.

August 20, 2022

Link zu diesem Kommentar

Lieber @Herbert Kaiser,

Gelegentlich werfe ich einen Blick in die Erinnerungskiste vergangener Zeiten und schaue, welchen verlorenen Spuren ich folgen kann.  Wenn ich mich besonders schriftstellerisch geprägt fühle, versuche ich, sie zurückzubringen, vielleicht in der Form eines Gedichts oder einer Geschichte.

Danke, dass Du mich auf meinen kurzen Sommerausflug begleiten konntest.

Schön, dass es Dir gefallen hat.

Liebe Grüße,

Donna

Link zu diesem Kommentar
Gast
Schreibe hier deinen Kommentar ...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung wiederherstellen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Community-Regeln
Datenschutzerklärung
Nutzungsbedingungen
Wir haben Cookies auf deinem Gerät platziert, um die Bedienung dieser Website zu verbessern. Du kannst deine Cookie-Einstellungen anpassen, andernfalls gehen wir davon aus, dass du damit einverstanden bist.